Hakkimizda

Online Tescil

Marka

Patent

Tasarım

Kalite Belgelendirme

Blog

Marka Nedir » Hizmet, Ortak ve Garanti Markası Nedir » Afyon Patent Marka nedir, Markanın önemi nedir, Ortak Marka nedir, Hizmet Markası nedir, Garanti markası nedir ilgili tüm ayrıntıları Afyon Patent'de bulabilirsiniz.
Marka Nedir » Hizmet, Ortak ve Garanti Markası Nedir

Marka Nedir

Ana Kategori : Marka, Kategori : Marka Tescil
Marka nedir, Markanın önemi nedir, Ortak Marka nedir, Hizmet Markası nedir, Garanti markası nedir ilgili tüm ayrıntıları Afyon Patent'de bulabilirsiniz. Marka Tescil
Marka Nedir » Hizmet, Ortak ve Garanti Markası Nedir +90 212 212 35 17

Marka Nedir Kısaca,Marka nedir?, Markanın önemi nedir?, Ortak Marka nedir?, Hizmet Markası nedir?, Garanti markası nedir? ilgili tüm ayrıntılarını Afyon Patent' de bulabilirsiniz.

Afyon Patent olarak onlarca tanımı olan marka tanımlarından bir kısmı şu şekildedir.

Marka nedir Kısaca; “Bir satıcının ya da satıcılar grubunun, mal ve hizmetlerini tanımlayan ve onları rakiplerinden ayırt etmeyi amaçlayan bir isim, terim, işaret, sembol, şekil ya da bunların kombinasyonu” olarak tanımlanmıştır. (Yüksel, 2005) 556 sayılı Markaların Korunmasına Dair KHK göre marka nedir; "bir teşebbüsün mal veya hizmetlerini bir başka teşebbüsün mal veya hizmetlerinden ayırt etmeyi sağlaması koşuluyla, kişi adları dahil, özellikle sözcükler, şekiller, harfler, sayılar, malların biçimi ve ambalajlarının gibi çizimle görüntülenebilen veya benzer biçimde ifade edilebilen, baskı yoluyla yayınlanabilen ve çoğaltılabilen her türlü işaretlerdir." biçiminde açıklanmıştır.

Marka Şehir Afyon Proje kapsamında daha çok marka tescilin yapılması için oldukça İNDİRİM yaptığımız marka tescil ücretlerini ve toplam marka tescil maliyetlerini Online Marka Tescil sayfamızdan inceleyebilirsiniz.

Kotler'e göre marka nedir' in anlamı ise; müşterilerin ve tüketicilerin mal veya hizmetlere dair algılarının içselleştirilmiş bir özeti olan marka bir sanattır ve pazarlamanın temelini oluşturur (2001,Kotler).

Bu tanımlamalardan marka değerler kümesi ifade etmektedir. Bu değerler kümesi üretilen bir malın ürün ya da marka olarak anılmasını sağlayan fonksiyonel ve sembolik değerlerden oluşmaktadır. Bu noktada ürün ve marka arasındaki fark ortaya çıkmaktadır. Her marka aynı zamanda bir ürün olarak adlandırılabilirken, her ürün bir marka olarak nitelendirilemez. Dolayısıyla ürünün üretildiği markanın ise yaratıldığı söylenebilir. (Ateşoğlu, 2003).

Diğer yandan bir ürün zaman içinde değişim gösterirken; marka daha kalıcı olmaktadır.

ÜRÜNMARKA
Fabrikada üretilir.Marka yaratılır.
Nesne ya da hizmettir.Tüketici tarafından algılanır.
Biçimi, özellikleri vardır.Kalıcıdır.
Zaman içinde değiştirilebilir veya geliştirilebilir.Tüketici ihtiyaçlarının giderilmesinde tatmin sağlar
Tüketici ihtiyaçlarının giderilmesinde tatmin sağlar.Tüketici tarafından statü göstergesi olarak değerlendirilebilir.
Somuttur,Fiziksel bileşenleri vardır. Kişiliği vardır.
Beyin sol(rasyonel) tarafına hitap eder

Kaynak: (KELLER, 2003, 25)

Marka kavramı kendi içinde iki alt gruba ayrılmaktadır. Birincisi ürüne kurumsal kimlik kazandırma ve diğer marka inşa süreçleri sonucunda oluşturulan ve tüketicinin markanın zihninde yer etmesini sağlayarak markayla duygusal bağ oluşturmayı oluştururken ikinci kısım markanın fiziksel bileşenlerini içeren ve taklit edilmesi daha kolay olan bu yüzden tescil altına alınması gereken kısmı ifade etmektedir. Yani marka birinci kısımda marka ekonomik açıdan, ikinci kısımda ise sınai mülkiyet hakları açısından incelenmektedir.

Pazarlama anlamında marka; markanın sembolik ve psikolojik yönünü ifade etmektedir. Markanın psikolojik yönü, ürünün tüketici gözündeki imajı, değeri ve kişiliği ile ilişkilidir, kısaca tüketicinin ürünü nasıl gördüğü, ürün hakkına neler düşündüğü ve hissettiği ile ilgilidir. Aslında günümüzde marka olmaktan kastedilen markanın bu yönüdür, yani tüketicinin ürün sahibi firmanın istediği şekilde hissetmesini sağlamak, tüketiciye ürünün değerli olduğu hissettirebilmek ve tüketici açısından marka sadakati oluşturabilmektir. Markanın psikolojik yönünü yaratmak ve yönetmek hem daha değerli hem de daha fazla zaman alan bir süreçtir (Saruhan, 2010).

Sınai mülkiyet hakları anlamında marka; oluşturulan “markanın” rakipleri tarafından taklit edilmesini önlemek, gerek ulusal gerekse uluslararası pazarlarda ürünün tanınmışlığını korumak, ürünün taklit nedeniyle imajının zayıflamasını engellemek, ve tüketicilerin ürünü diğerleriyle karıştırmalarının önüne geçebilmek adına markanın tescil altına alınan kısmını ifade etmektedir.

Afyon Patent ve iştiraki olduğumuz Etkin Patent olarak şehir ve şehirlerin değerleriyle örtüşen, yenilikçi projelerle oluşturulmuş yeni marka isimleri, güçlü marka algısı yaratan logo tasarım ve kurumsal kimlik tasarımları ve bunları düşük bir bütçeyle lansmanının yapabilecek yeni nesil web tasarımları arıyorsanız bize ulaşınız.

Afyon Patent | Markanın Önemi

Güçlü markalar rakipleriyle farklılaşmış markalar olması nedeniyle ekonomik kazanç ve pazar paylarının artırmasının yanı sıra artık işletmelerin bilançolarında tek başına gösterilen aktif değer haline gelmektedir. Dolayısıyla güçlü markaya sahip olmak firmaların en önemli amaçları arasında yer alır.

Güçlü markalar sadece kendilerine değil ülkelerinin gelişmesine ve katma değer katmaktadır. Dolayısıyla güçlü bir marka her zaman istihdam, üretim ve ihracat yaparak milli geliri artırmaktadır.

Afyon Patent | Markanın Firmalar Açısından Önemi

Günümüzde ürün ve hizmete bağlı özelliklerin giderek önemini yitirmesi, oldukça sert ve ağır rekabet koşulları ve sürekli değişen tüketici davranışları karşısında pazarlama uygulamalarının sıklıkla şekil değiştirmesi marka ve markalaşma çalışmalarının ön plana çıkarmıştır. Dolayısıyla rekabet ürün ve hizmetlerden ziyade markalar arasında yaşandığı söylenebilir.

Üründen ziyade markanın ön plana çıktığı yeni pazarlama uygulamalarında, artık kaliteli ürün tek başına yeterli olmamakta, ancak markayla desteklendiği ölçüde başarılı olmaktadır.

Ayrıca markanın tek başına bir değer taşıması da firmaların markalaşmaya önem vermesine sebep olmaktadır. Örneğin Microsoft' un tüm maddi varlıklarının değeri 10 milyar dolarken marka değeri 70 milyar dolardır.

Yine firmaların maddi değeri; sahip oldukları aktifleri kadar, sahip oldukları sadık müşterilerinin sayısı veya pazar paylarına göre belirlenmektedir. “Çünkü yeni müşteriler kazanmak, sadık müşterileri elde tutmaktan daha zor ve maliyeti daha yüksektir. Sadık müşteriler ise, bir markanın vaatlerini uzun yıllar yerine getirmesiyle elde edilmektedir. Bundan dolayı firmalar markalarına büyük miktarlarda yatırım yapmaktadırlar.” (Ateşoğlu, 2003)

Afyon Patent | Hizmet Markası Nedir

Hizmet markası, bir işletmenin hizmetlerini diğer işletmelerin hizmetlerinden ayırt etmeye yarayan işarettir.

Afyon Patent | Ortak Marka Nedir

Ortak marka, üretim veya ticaret veya hizmet işletmelerinden oluşan bir grup tarafından kullanılmak üzere, grubu oluşturan işletmelerin mal veya hizmetlerini diğer işletmelerin mal veya hizmetlerinden ayırt etmeye yarayan işarettir.

Afyon Patent | Garanti Markası Nedir

Garanti markası, marka sahibinin veya marka sahibine iktisaden bağlı olan bir işletmenin mal veya hizmetlerinde kullanılmamak koşuluyla, marka sahibinin kontrolü altında birçok işletme tarafından o işletmelerin ortak özelliklerini, üretim usullerini, coğrafi menşelerini, ve kalitesini garanti etmeye yarayan işarettir.

AfyonPatent